NIEUWE PLANNEN NA MR15

Het is ondertussen al meer dan een maand geleden dat ik over de finish kwam op de Coolsingel. Na die mooie dag was het tijd om te herstellen en de kilometers langzaam weer op te bouwen. Sinds twee weken is mijn marathonschema helemaal voltooid en loop ik nu voor het eerst zonder schema. Eigenlijk is dat best lekker, gewoon de deur uit en gewoon kijken hoelang ik weg blijf. Soms op hoog tempo en soms ook lekker rustig, net waar ik die dag zin in heb.

Afgelopen week ging ik de deur uit met het idee om eens een intervaltraining te proberen, na een paar kilometer warmlopen begon ik aan mijn 10 x 400 meter. Het ging in een heel mooi snel tempo en het voelde erg goed, lekker diep gaan en daarbij voelen dat je sterker wordt. Zeker voor herhaling vatbaar.

Toch zal ik binnenkort weer aan een nieuw schema beginnen, voor het najaar heb ik namelijk een paar mooie evenementen op de planning. Ik had me al ingeschreven voor de Dam tot Damloop eind september, dat gaat mijn tweede keer worden alleen zal ik hem dit keer voor de Hartstichting lopen. Binnenkort zal ik hier nog een speciale post over schrijven.

Maar het schema dat ik binnenkort zal maken is het schema voor mijn twee marathons in het najaar. Voor Rotterdam was ik al vastbesloten om in het najaar ook nog een marathon te lopen. Vorig jaar was dit al het plan maar door mijn blessure durfde ik dat nog niet aan. Maar toen was de vraag, welke marathon ga ik lopen.

De eerste optie die in me opkwam was Amsterdam, maar in het buitenland lopen is misschien ook wel erg leuk. Toen maar besloten om van verschillende kanten advies te vragen, via instagram, in de hardloopwinkel en bij andere lopers. Daar kwamen onder andere Brussel, Eindhoven, de Berenloop en Spijkenisse langs. Uiteindelijk kwam ik uit op Brussel en Terschelling, maar welke van de twee moest het dan gaan worden. Brussel had ik al een tijdje in gedachte maar Terschelling hoorde ik zoveel mooie verhalen over… Moeilijk, moeilijk, moeilijk…

Gisteren dan toch de knoop doorgehakt, ik ga ze allebei lopen!!!
Op 4 oktober sta ik aan de start in Brussel en een maand later op 8 november op Terschelling!

De komende maanden ga ik dus toewerken naar deze marathons, het is best wel een beetje spannend om voor het eerst zo kort na elkaar twee marathons te lopen maar ik heb er erg veel zin in.

En natuurlijk zal ik hier verslag doen van mijn RoadToBrussel & mijn RoadToBerenloop!

Dit bericht is gepubliceerd op 15 mei 2015 om 23:04. Het’is opgeslagen in BERENLOOP, brussel, MARATHON en getagd als , , . Markeer de permalink als favoriet. Volg hier alle reacties met de RSS feed voor dit bericht.

Een gedachte over “NIEUWE PLANNEN NA MR15

  1. Je hebt 2 mooie evenementen gekozen om marathon nummer 2 en 3 van het jaar te gaan lopen. Met de basis die je hebt moet dat geen probleem zijn, gewoon geen blessures oplopen en genieten.
    Jij in Brussel, ik in Zeeland en vervolgens elkaar weer tegenkomen op Terschelling 😉
    Succes met de RoadtoBrussel en RoadtoBerenloop.

    Like

Plaats een reactie