VAN BLESSURE TOT HARTLOPER

Na mijn succesvolle race tijdens de halve marathon van Hoogvliet leek er geen vuiltje aan de lucht. Mijn trainingen bleven lekker gaan en mijn snelheid wist ik constant te verbeteren, ik ging heerlijk door op de ingeslagen weg.

Ik was al begonnen met het maken van een trainingsschema voor de marathons van Brussel en Terschelling en de bedoeling was dan ook om weer meer richting de lange afstanden te gaan. Maar op het moment dat ik daarmee wilde beginnen kreeg ik last van mijn rechterbovenbeen. In een eerdere periode had ik al eens last gehad van mijn linkerbovenbeen maar dit ging vanzelf weer over.

Ook nu was ik in de veronderstelling dat dit vanzelf weer over zou gaan, maar in dit geval had ik het mis. Het vreemde was dat ik tijdens het sporten nergens last van had maar kort na een inspanning kwam de pijn. Na een week of twee was de pijn vrij heftig en besloot ik om rust te nemen tot alle pijn weg was. Maar na de eerstvolgende loop kwam de pijn weer net zo hard terug.

Ik kwam er dus niet onderuit om een bezoek te brengen aan de fysiotherapeut. Daar kreeg ik te horen dat het probleem kwam vanuit mijn rug, door overbelasting zit er iets niet goed in een tussenwervel en de pijn straalt uit naar mijn bovenbeen. Drie weken rust (waarvan nu nog 2 te gaan) moet de oplossing zijn en dan zou ik weer voluit moeten kunnen lopen.

Dit zou betekenen dat ik alleen een paar kleine wedstrijden moet laten schieten en mijn rentree kan maken tijdens een heel bijzondere Dam tot Damloop. Bijzonder om twee redenen, dit zal mijn eerste officiële wedstrijd worden als HALFCRAZYRUNNER en ik ga lopen voor de Hartstichting.

Het lopen voor de hartstichting komt voort uit een benefietwedstrijd die we hebben georganiseerd met de vrouwenelftal waar ik de trainer van ben, naar aanleiding van het overlijden (aan een hartkwaal) van het zusje  van een van onze speelsters.

Hierna heb ik besloten om zelf ook iets te doen en hoe kan ik dat beter doen dan het hardlopen en dit goede doel te combineren.

Het gaat natuurlijk niet alleen om het lopen maar ook om geld inzamelen en dit probeer ik te doen via

https://www.justgiving.nl/nl/renpietertjeren-damloop-hartstichting

Het zou fijn zijn als je een klein of groot bedrag over hebt voor de Hartstichting!!

Dit bericht is gepubliceerd op 23 augustus 2015 om 09:39. Het’is opgeslagen in DAMTOTDAMLOOP, HARTSTICHTING en getagd als , , . Markeer de permalink als favoriet. Volg hier alle reacties met de RSS feed voor dit bericht.

Plaats een reactie